Życie w ciągłym bólu na dłuższą metę jest niemożliwe – nawet, jeśli do dyspozycji mamy cały arsenał różnych środków przeciwbólowych. Możliwe jest jednak przeciwstawienie się dolegliwościom, na jakie cierpimy, jeśli tylko znajdziemy odpowiednią metodę. Zanim podejmiemy decyzję o samoleczeniu, warto skontaktować się ze specjalistą od fizjoterapii.

Fizjoterapeuta podpowie, co robić

Sama chęć nie wystarczy, aby samodzielnie zadbać o swoje nadszarpnięte zdrowie. Jeśli nie masz możliwości udać się na wizytę dofizjoterapeuty, możesz takie spotkanie umówić we własnym domu. Dla wielu ludzi taka forma pierwszej wizyty jest o wiele przyjemniejsza i mniej stresująca. Sprawdza się także w przypadku kobiet ciężarnych czy dzieci, które boją się wszelkiego rodzaju gabinetów lekarskich. Taka wizyta wygląda zupełnie jak ta przeprowadzona w gabinecie, dlatego nie trzeba martwić się o jej jakość. Najczęściej w takich przypadkach zlecane zostają specjalne zestawy ćwiczeń, których wykonywanie nie wymaga spędzania czasu w sali gimnastycznej.

Terapie domowe na różne rodzaje bólów

Ból ma niejedno oblicze, a każde z nich jest w stanie uprzykrzyć życie. Warto wiedzieć, że nowoczesne terapie fizjoterapeutyczne, takie jak terapia powięziowa, są w stanie pomóc w przypadku nie tylko chronicznego bólu kręgosłupa, łokcia tenisisty, zwyrodnień stawów, bólu dna miednicy, ale również wtedy, gdy w grę wchodzą migreny czy bóle po okresie ciąży, a nawet nietrzymanie moczu. W terapii powięziowej najważniejszy jest profesjonalnie wykonany masaż leczniczy, którego głównym zadaniem jest rozklejenie powięzi oraz mięśni, które na skutek przeciążeń czy stanów zapalnych zmieniają swoją strukturę, powodując ból. Terapia powięziowa z powodzeniem może być wykonywana w domu pacjenta.

Powrót pełnej ruchomości kręgosłupa

Nieprawidłowy tryb życia, przemęczanie, brak snu, przeciążanie mięsni czy długotrwałe przebywanie w jednej pozycji – najczęściej siedzącej lub stojącej – to największe i jednocześnie najczęściej popełniane grzechy względem naszego kręgosłupa. Przywrócenie pełnej ruchomości jest możliwe dzięki holistycznej metodzie nazywanej terapią manualną. Terapia manualna zyskuje sobie dzisiaj coraz większą ilość zwolenników, którzy dzięki niej nie tylko zaczęli lepiej spać i budzić się wypoczętymi, ale również pokonali nerwobóle, a posiadane skrzywienia i wady postawy przestały być tak dokuczliwe, jak przedtem. Tutaj również najważniejszy jest odpowiednio dobrany masaż leczniczy, ale także stretching, neuromobilizacja, a także manipulacje stawów. Jako, że jest to terapia holistyczna, obejmuje także „prace domowe” dla pacjentów.

Rehabilitacja w domu – czy to jest w ogóle wykonalne?

Najczęściej rehabilitacja wykonywana jest w specjalnie przygotowanych do tego celu gabinetach czy salach gimnastycznych. Jeśli jednak stan pacjenta na to nie pozwala, wykonywana jest rehabilitacja domowa. Zakres ćwiczeń ustalany jest zawsze indywidualnie ze specjalistą, dlatego przychodzący do domu rehabilitant doskonale wie, jakie działania musi podjąć oraz jak przygotować się do takiej wizyty domowej.